Online al 50% codi: MAMAYOGA50

Prova 14 DIES GRATIS codi: PINKFRIDAY

Quins són els beneficis del ioga en parella?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Instagram
Descobreix els beneficis del ioga en parella

Hauràs sentit que el camí de la maternitat et pot sorprendre per ser molt solitari. Una manera d'evitar-ho és implicar la nostra parella a tots els nivells, fins i tot a les nostres activitats. Avui des de Mamayoga us expliquem quins són els beneficis del ioga en parella.

Què és el ioga en parella?

Entenem la pràctica de ioga en parella com aquella activitat de ioga realitzada entre dues persones on les postures requereixen dels dos practicants, tant per a la construcció com per mantenir la postura.

Origen del ioga en parella

Originalment, el ioga es transmetia individualment de mestre a deixeble. Es tractava d'una pràctica solitària on la interiorització i el autoaprenentatge eren el més important.

Només hi havia una excepció, la pràctica del tantra ioga. On la cerca del equilibri entre el femení i el masculí es realitzava a parelles per fomentar la confiança i el enllaç. Es tracta d'una pràctica molt ritualitzada d'expressió de la divinitat dual femenina, Shakti, i masculina, Shiva.

El ioga en parelles inclou postures que et permetran connectar amb la teva altra part

Actualment, la pràctica de postures de ioga per a dos s'ha estès com una variant més de la pràctica física de hatha ioga, ja que ha resultat ser molt beneficiosa per a tots dos membres de la parella. Vegem aquests beneficis.

Beneficis del ioga en parella

Establir enllaç

El gran benefici daquest tipus de ioga per a dos és que s'estableix un vincle bonic entre tots dos. Mitjançant el contacte físic, la comprensió dels moviments de l'altre, la observació més enllà del nostre cos, etc.

Comunicació no verbal

Aprendrem a comunicar-nos amb la parella no només amb paraules, sinó amb la mirada, els gestos per donar-nos suport, ara i endavant.

Confiança

La clau de les relacions humanes és la confiança. Sigui la nostra parella sentimental o una altra parella amb la qual estiguem realitzant aquesta feina, la pràctica dual requereix de altes dosis de confiança. Ens traurà del entorn de confort on només nosaltres tenim el control, per col·locar-nos a les mans de l'altre i confiar.

Crear equip, un dels beneficis del ioga en parella

Volem crear equip. Conèixer-nos i avançar. Ja no som només dos éssers individuals que van al seu ritme. Trobem el ritme i la respiració compartida. Entendre l'altre, sostenir l'altre i alhora ser entesos i trobar la nostra sustentació.

Oxitocina compartida

La felicitat es comparteix, les rialles també. Pot ser el moment creatiu i divertit de la setmana.

Flexibilitat, força i gestió emocional

A banda dels beneficis particulars de la pràctica de ioga en parella, també ens beneficiem dels inherents a la pràctica de ioga en si. Com la millora de la flexibilitat i la força. Però sobretot, una millor gestió emocional i mental que ens ajudarà a reduir els nivells d'estrès.

Ioga en parella durant l'embaràs

Què millor que fer ioga en parella durant el teu embaràs! Ja has vist els beneficis que et pot aportar no només com a embarassada, sinó també a la teva parella, que tingueu aquests espais per a tots dos.

Només hauràs adaptar les postures per a dos al teu moment i estat com a embarassada, en funció del trimestre, tal com s'adapta la pràctica de ioga individual. A més, procurarem que sempre sigui l'embarassada la que inicieu les postures i que hi estigui més còmoda. Sobretot evitant fer postures on sostinguis la càrrega.

Postures de ioga per a dos

Hi ha tota una nova varietat de ioga específic per a parelles, es tracta del acroioga, on es realitzen equilibris en parella servint-se de la gravetat i la confiança. Però no cal complicar-se la vida, a continuació veuràs algunes de les postures que podem practicar en parella per recollir tots els beneficis d'aquesta pràctica:

Alliberar oxitocina i connectar amb l'altre, són alguns dels beneficis del ioga en parella

La pinça i l'heroi estirat

Asseguts a terra esquena contra esquena ens subjectem pels colzes, les cames lleugerament separades. En inhalar un/a de la parella s'inclina cap endavant i l'altre es tomba sobre l'esquena del company/a. Anar canviant a cada respiració i quedar-hi algun minut. En cas que l'embarassada estigui ja al tercer trimestre no quedar a la pinça cap endavant, sinó només estirada panxa enlaire.

El triangle compartit

Dempeus, esquena contra esquena, amb les cames obertes i els braços oberts en creu. Tots dos practicants obren un peu noranta graus, però en forma de mirall, és a dir, un el dret i l'altre l'esquerre. En inhalar, baixar de costat cap al peu obert i amb la mà anar a buscar la cama avançada del company/a. El braç contrari s'enlaira cap al cel. En funció de la nostra flexibilitat podem intentar entrellaçar també les mans dels braços que apunten cap al sostre.

L'escaire i l'extensió

Ens situem drets, de cara un davant de l'altre, agafant les mans de la parella. La distància entre tots dos serà, més o menys, la longitud dels braços més un peu. Un membre de la parella es flexiona cap endavant amb els braços i les cames estirades i l'esquena formant un angle de noranta graus, però amb el pes enrere, mentre l'altre en tira suaument. Si la persona que “estira” l'altre té bona flexibilitat, arqueja la columna cap enrere per estendre l'esquena, si no, simplement estira i es pot ajudar de flexionar genolls.

La sustentació de la mirada

Un dels treballs més bonics del ioga en parella és la sustentació de la mirada. Simplement, asseguts a terra un davant de l'altre, amb les cames creuades, però que hi hagi contacte entre tots dos. Mirar-se als ulls i sostenir la mirada durant 5 minuts. Deixeu que sorgeixi la màgia, la confiança, la por, les màscares, les rialles i tota la resta.

Ioga en família

A mesura que la nostra família va creixent podem implicar tots els membres a la pràctica de ioga. És una activitat divertida, on petits i grans comparteixen el ioga en família.

Des de Mamayoga estarem encantades d'acompanyar-te a la teva pràctica; a tu, a la teva parella ia la teva família, durant aquest bell i intens camí que és la maternitat.

Silvia Gallego 

Autora i editora, professora de ioga prenatal 

Descobreix els beneficis del ioga en parella

També et pot interessar

caCA

Ens fa molta pena veure't deixar la tribu... Gràcies per haver compartit aquest viatge amb nosaltres!

En fer clic al següent botó accediràs a la teva secció de subscripcions on veuràs una taula amb informació sobre la teva subscripció.

Per cancel·lar, fes clic al botó «Veure» a la dreta de la taula i després, a l'opció «Cancel·lar».

I si passes a la quota d'acompanyament?

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

Si cancel·les, perdràs el teu accés a tots els nostres serveis, però fa molt de temps que estem juntes i volem seguir al teu costat amb la nostra quota d'acompanyament, exclusiva per a alumnes.

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

×

Fes clic en un dels nostres membres per parlar per WhatsApp o contacta amb nosaltres.

× T'ajudem?