Online al 50% codi: MAMAYOGA50

Com preparar cos i ment per al part a través del ioga

Facebook
Twitter
WhatsApp
Instagram
preparant-se per al part a través del ioga

En preguntar a les embarassades primerenques sobre com visualitzen el seu part, la majoria contesta sentir-se aclaparades per la por. Es tracta d'una cosa natural, la por del desconegut. Avui a Mamayoga t'expliquem com preparar cos i ment per al part a través del ioga.

Així et sentiràs poderosa, transitaràs les teves pors, reconeixeràs la dona capaç i valenta que ets.

Com preparar el teu cos per al part

Abans de començar a conèixer com preparar el teu cos i la teva ment per al part, recorda que el teu cos de dona ja sap parir. Està dissenyat per fer-ho. No es tracta de tenir millors malucs o ser més o menys flexibles. És una cosa instintiva, natural i bonica que succeirà sense que puguis controlar-ho. Res a ensenyar-te, només una invitació que t'escoltis.

Tot i així, sabràs que mantenir el cos actiu, una dieta saludable i una ment relaxada t'aproparan a l'inici de part de la millor manera possible.

Parlem de l´inici del part quan s´inicien les contraccions de l´úter de forma regular que van augmentant d´intensitat i freqüència fins que desapareix el coll uterí. Podríem pensar que això es dóna en poc temps i de sobte el nadó ja és als teus braços però no és així.

El prepart o prodròmic, és a dir l'inici dels primers símptomes de part i contraccions més o menys regulars, pot durar fins i tot dues setmanes fins que es dilata l'úter. La dilatació o el treball de part en si, les contraccions regulars que augmenten d'intensitat i freqüència, ronda les 18 hores per a mares primerenques. Sí, sí que has sentit bé, 18 hores de mitjana.

Aleshores, amb tota aquesta marató per davant Com ajudar-te a través del ioga?

dona preparant-se per al part

Part és moviment

Aquesta és la primera premissa que has de recordar per preparar el teu cos (i la teva ment) pel part, part és moviment. Moure's lliure a cada contracció, anar ajustant el teu cos, estar íntima amb els teus sentits desperts.

Durant el teu embaràs les pràctiques de ioga dinàmiques amb moviment i fluïdesa t'ajudaran a deixar anar el maluc, a alliberar tensions, a reconèixer camins del teu cos que havia oblidat, a ballar i sentir.

Mobilitzaràs el teu cos, sentir-te activa i relaxada alhora. I aquest estat de relaxació activa és l'estat perfecte per fer front al teu part. A més, et coneixeràs a nivell físic, el teu cos, els teus moviments, les teves regles.

Coneix els teus recursos

Com a dona disposes de diversos recursos propis poderosos per fer front al moment del part. La veu, el so i la respiració seran les teves aliades tant durant la intensitat com als espais de repòs.

A les classes de ioga per a embarassades et convidem a retrobar-te amb la respiració.

  • Una respiració natural que calma
  • Una respiració que alleuja i descarrega
  • Una respiració que compassa i acompanya el moviment
  • Una respiració que convida al plaer
  • Una respiració que oxigena i revitalitza

Podràs utilitzar aquest recurs meravellós que és la teva respiració tant a les hores prèvies com a la feina de part actiu. Als descansos entre contraccions respira algunes vegades ampli i profund, omple't de vida, i torna a la teva respiració natural i espontània per a la intensitat de les contraccions.

Explora la teva veu i tots els sons que t'ajudin a descarregar tensió, a deixar anar el control mental i enfocar-te a viure l'experiència de parir.

A més, un altre gran recurs que disposes és augmentar els nivells de plaer del teu cos. El goig de la pràctica de ioga i dels petits i grans plaers de la vida. Perquè el plaer i els alts nivells d'oxitocina us acompanyaran perquè el part sigui fluid i puguis transitar la seva intensitat.

preparar cos i ment per al part

Com preparar la teva ment per al part

El ioga ens ensenya a calmar la ment i les emocions, mitjançant la respiració, la meditació i el canvi de perspectiva. El nostre estat mental influeix en com veiem la realitat que hi ha al voltant nostre. Ningú no pot predir o canviar com serà el teu part, però sí que pots modificar com ho afrontes a nivell mental i emocional.

No pensis que només pel fet de pensar positiu, el teu part serà tot purpurina o un camí de roses. Hi haurà alts i baixos físics, també mentals però sobretot emocionals. Les emocions ens ensenyen, les observem, deixem que s'expressin i les transitem. Sense estancar-nos-hi.

El ioga és una invitació a observar, a trobar un estat mental calmat i en equilibri et permetrà fer front al repte del teu part, i també el de la teva maternitat.

Reconeix les teves capacitats

Recorda una vegada més que saps parir. Ho sap el teu cos, el teu instint, les teves hormones, la teva ànima, no és una cosa mental que hagis d'aprendre. Malgrat això les eines del ioga, la meditació i la respiració conscient t'ajudaran a desenvolupar i retrobar-te amb les teves capacitats.

La pràctica de ioga t'ajudarà a:

  • Sentir-te poderosa i forta.
  • Guanyar confiança en el teu cos i les teves capacitats.
  • Afrontar les pors encara que hi siguin.
  • Obrir-te a la vida.
  • Trencar el control mental.
  • Tornar-te més sensible al que passa al teu interior.

Canvia la perspectiva

Canviar la perspectiva, tot això que sents val la pena perquè arriba el nadó. No tindràs res en braços, val la pena la bogeria. Desmelena't, descontrola't, trenca't, perquè naixerà el nadó, però també naixeràs tu com a mare.

Canvia la paraula dolor per intensitat, una intensitat increïble i trencadora que no havies sentit mai. Expressa't a través de crits, sons, moviments, no et reprimeixis, es deslliuri d'escoltar-te i deixar anar.

Gaudeix del moment vital que serà el teu part, sigui com sigui, és el teu part. Els parts són únics i vius, totes les opcions són vàlides: parts naturals, instrumentats o amb ceśarea. Tots són vàlids i tothom pot ser experiències meravelloses. Viu-ho, perquè no es repetirà, encara que tinguis més fills. Cada dona és única i cada part és únic.

Ens encantarà acompanyar-te en aquest bell camí. T'uneixes a la nostra tribu?

Sílvia Gallego

Autora i editora, professora de ioga prenatal

preparant-se per al part a través del ioga

També et pot interessar

caCA

Ens fa molta pena veure't deixar la tribu... Gràcies per haver compartit aquest viatge amb nosaltres!

Atendrem la teva sol·licitud i t'avisarem quan l'hàgim processat.

I si passes a la quota d'acompanyament?

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

Si cancel·les, perdràs el teu accés a tots els nostres serveis, però fa molt de temps que estem juntes i volem seguir al teu costat amb la nostra quota d'acompanyament, exclusiva per a alumnes.

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

Obrir xat
T'ajudem? 💭
Benvinguda a Mamayoga! ♥️