Online al 50% codi: MAMAYOGA50

Prova 14 DIES GRATIS codi: PINKFRIDAY

Els millors exercicis de ioga per a embarassades: preparant el cos per al part

Facebook
Twitter
WhatsApp
Instagram
exercicis de ioga per a embarassades

Els exercicis de ioga per a embarassades són una pràctica beneficiosa durant la gestació, ja que pot ajudar-te a enfortir el teu cos, alleujar la tensió i promoure la relaxació.

Cada part és una aventura, el moment de la veritat, una marató de sensacions i emocions per conèixer el nadó, però sobretot un moment de molta incertesa i dubtes.

Potser estàs molt conscienciada i ja estiguis preparant el cos per fer-ho, o que encara el vegis molt lluny. Des de Mamayoga t'explicarem en aquest següent article alguns dels millors exercicis de ioga recomanats per a embarassades.

Com preparar-te per al part amb Mamayoga

Tot i que no existeix una regla màgica perquè tinguis un part curt i orgàsmic, hi ha una sèrie de pautes que t'ajudaran a preparar-te de la millor manera possible. Es tracta de mantenir uns bons hàbits saludables que incloguin:

  • Activitat física adequada
  • Alimentació saludable i variada
  • Contacte amb la naturalesa
  • Descans
  • Evitar hàbits tòxics (fumar, beure, estrès o estar llargs períodes en entorns d'alta contaminació).

La activitat física és un daquests pilars, ja que sha demostrat que ajuda tant a afrontar les hores de part amb millor resistència com sobretot a una millor recuperació física al postpart.

No es tracta de posar-te a fer pesos com una boja, sinó de mantenir-te activa, conscient del teu cos i la seva capacitat innata per parir. Perquè sí, si el teu cos sap parir, tu saps parir, ningú no t'ho ha ensenyat però com a dona coneixedora del seu cos ets l'única capaç de fer-ho.

Els exercicis i les pràctiques de ioga t'ajudaran a recuperar aquesta fortalesa física i mental, a més de sentir el teu cos més lliure i lleuger per moure't amb llibertat durant el part. Tindràs una millor gestió de l'estrès i el fet de fer activitat física regularment t'ajudarà a tenir un descans més profund i reparador.

Els millors exercicis de ioga per a embarassades

Malucs feliços

Podríem dir que, en certa manera, la societat occidental, amb els seus costums, no està adaptada al cos de la dona: pantalons estrets i rígids, seure amb les cames creuades, estar llargues hores a la mateixa postura treballant, caminar sense moure la pelvis , portar talons, etc. Tot això influeix que tinguem la musculatura que envolta la pelvis i malucs poc flexible o rígida.

Per tornar als nostres malucs més feliços els donarem alegria i vida combinada amb coneixement del sòl pelvià i les seves funcions, dels moviments naturals de la pelvis i de la millor col·locació postural per al teu cos.

És igual la forma del teu pelvis, ja sigui estreta o ampla o rodona o més compacta, el teu cos de dona està preparat per parir. Només has de flexibilitzar i retrobar-te amb el ball natural dels teus malucs.

Per això farem servir exercicis de mobilitat pèlvica, d'estirament i obertura de malucs, com chakravakasana (el gat vaca), upavesasana o malasana (les gatzonetes), upavista konasana (la tortuga), ananda balasana (el nadó feliç), entre moltes altres.

Peus a la terra

El grup d'exercicis següent seran els relacionats amb la connexió amb la terra. Ancorar els peus et donarà seguretat i confiança. La terra és la sustentació bàsica, el suport sobre el qual ancorar-se per elevar-te i renéixer.

Quan el cap està molt esvalotat, les pors ens envaeixen i el descontrol apareix, la terra ens torna a aquí i ara, al bàsic. Amb un bon suport tot pot passar.

Les postures que farem servir per a això seran exercicis on la terra estigui present ja sigui mitjançant la presència de la connexió de les plantes dels peus, l'equilibri, la fortalesa de cames, com per exemple: vkrasana (l'arbre), vijayasana (la deessa ), virabadrasana (el guerrer i totes les seves variants), etc.

Expansió i obertura de cor

Omplir-te d'aire, d'oxigen, d'alegria i que flueixi l'oxitocina per tot el teu cos, serà un altre dels objectius dels exercicis de ioga per preparar el teu part. Buscarem obrir i expandir les teves costelles i caixa toràcica perquè la teva respiració flueixi de forma més natural.

Mitjançant una bona col·locació del diafragma perquè no us falti l'aire, l'obertura del vostre cor cap a tot el que esteu sentint i la confiança en tu i el vostre procés.

Els millors exercicis d'expansió seran aquells on des de la comoditat puguem obrir i crear nous espais al pit i les costelles, per exemple: utthita trikonasana (el triangle de peu), parsva upavista konasana (la tortuga obrint costelles), dvipada pitham (la taula de dues potes o el mig pont), utthita parsvakonasana (l'estirament intercostal), ustrasana (el camell) i en general qualsevol variant de les postures on puguem expandir-nos de banda o cap enrere.

Fluir en moviment

Trieu seqüències dinàmiques on el moviment enllaçant una postura amb l'altra mitjançant la respiració sigui tan important com la postura en si. Una bona preparació al part consisteix a moure't. Trobar la fluïdesa natural i espontània del teu cos.

Durant un part natural, el teu cos s'omplirà d'ones, cercles, arcs i mil moviments instintius fora del control de la ment.

A ioga es practiquen “vinyases” els moviments enllaçats però a més durant el ioga prenatal cada postura es torna dinàmica. Fins i tot si es tria mantenir una postura, la veu, els sospirs, els micromoviments del cos t'ajuden a estar més conscient per:

  • Trobar els teus recursos de gestió de la intensitat (veu, crits, focus de la ment, respiració)
  • Estar present gaudint del moment encara que sigui una bogeria
  • Escoltar el teu cos i les seves necessitats
  • Fluir amb el sentir de la teva respiració i batec del cor

Aconsegueix força i resistència amb exercicis de ioga per a embarassades

A les classes de ioga recordem sovint que: “Un minut, una contracció.” Ja podràs imaginar que el teu part no serà només un minut, ni només una contracció. Així que dins dels exercicis de ioga per a embarassades inclourem la força i la resistència.

Gran part del treball de l'exercici consistirà en convèncer-te de la teva gran resistència, en superar el bloqueig mental autoimposat del “no puc”. Sí, sí que pots, ets plenament capaç, troba els teus recursos per alleujar la intensitat (moviment, veu, respiració) i als descansos allibera la teva ment perquè el cos t'ompli d'hormones de plaer i recompensa. Assaboreix-los, recarrega piles i torna Que arriba el nadó, la nadó!

Postures de força i exercicis de resistència, on et sentiràs poderosa i afirmaràs les teves infinites capacitats, mantingudes durant un minut, com vijayasana (la deessa), utkatasana (la cadira i els seients), virabhadrasana (el guerrer) o meditacions dinàmiques que sembla que no acabin mai per trencar bloquejos mentals.

La respiració conscient, un dels millors exercicis de ioga per a embarassades

Finalment, la respiració serà un altre dels millors exercicis o pràctiques de ioga per a embarassades. Escoltar la teva respiració, t'ajudarà tant a descarregar tensions, a obrir el camí de la connexió interior, a fer-te més fort, a alliberar-te de la por, etc.

Escolta els teus moviments instintius i te'ls permets. Converteix-te en una mamífera, plenament conscient del teu cos i dels seus moviments, deixa anar el control mental ja per això, gaudeix del procés. Sigui com sigui el teu part, sent-te el més lliure possible i gaudeix de l'arribada del nadó, del nadó.

Si ho desitges estarem encantades d'acompanyar-te a les nostres classes de ioga prenatal i als tallers de preparació al part.

exercicis de ioga per a embarassades
caCA

Ens fa molta pena veure't deixar la tribu... Gràcies per haver compartit aquest viatge amb nosaltres!

En fer clic al següent botó accediràs a la teva secció de subscripcions on veuràs una taula amb informació sobre la teva subscripció.

Per cancel·lar, fes clic al botó «Veure» a la dreta de la taula i després, a l'opció «Cancel·lar».

I si passes a la quota d'acompanyament?

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

Si cancel·les, perdràs el teu accés a tots els nostres serveis, però fa molt de temps que estem juntes i volem seguir al teu costat amb la nostra quota d'acompanyament, exclusiva per a alumnes.

Seguirem al teu costat per 24,90€/mes

×

Fes clic en un dels nostres membres per parlar per WhatsApp o contacta amb nosaltres.

× T'ajudem?