5 beneficis del ioga per a les embarassades

Facebook
Twitter
WhatsApp
Instagram

Aquesta activitat és triada cada vegada per més futures mares i, no ens estranya, ja que són múltiples els beneficis del ioga per a les embarassades. Algunes ja ho practicaven abans d'embarcar-se a l'aventura de formar una família, d'altres, en canvi, comencen ara a introduir-se al món del ioga i sol ser per quedar-s'hi. El ioga prenatal ha demostrat ser més efectiu a l'hora d'exercitar-se que, per exemple, caminar o fer classes prenatals bàsiques. A continuació, descobrireu 5 beneficis del ioga per a embarassades. 

 

Allibera l'estrès

Aquesta activitat ajuda a reduir l'estrès causat per l'arribada a la família d'un membre nou, a més, ajuda a eliminar l'ansietat. La salut mental és tan important com la física, el ioga ens ajuda a mantenir una vida saludable en tots dos àmbits. La depressió postpart també es pot sentir alleujada després de practicar ioga, la meditació i els exercicis de respiració aporten tranquil·litat al nostre cos. Podem considerar-ho una vàlvula d'escapament, ens trobem aquí i ara, això ens farà veure les coses amb més perspectiva.

Connexió amb el nadó

El nostre enllaç amb el nadó comença des de molt abans que neixi, aquesta activitat ajuda a enfortir aquesta unió i, per descomptat, és beneficiosa també per a la salut. Si la mama manté una vida sana, per norma general, el beu també. En practicar ioga estem concentrades de manera total al nostre cos, els nostres moviments i la respiració, d'aquesta mateixa manera estarem connectades amb el nostre nadó. 

Conciliar el somni

És comú que com més avançat estigui l'embaràs més ens costi dormir i descansar bé, això afecta de manera directa com ens sentirem durant el dia i com reaccionarem a qualsevol estímul que, a l'embaràs, es magnifiquen. El ioga ens donarà tranquil·litat, ens deixarà dormir amb el cap tranquil i allunyat de l'estrès, a més, en ser una activitat on fem esforç físic, a la nit estarem cansades i dormir bé serà bufar i fer ampolles.


Dolors i nàusees

Primer mal d'esquena, després de cap, més tard arriben els turmells inflats, però que no s'estengui el pànic! Una activitat com és el ioga reduirà aquests dolors, alliberarà la tensió acumulada a determinades zones i relaxarà els músculs. Les nàusees associades, sobretot, als primers mesos, també desapareixeran a poc a poc. La teva funció immunològica es veurà augmentada per aquesta activitat, imprescindible per fer front al procés de embaràs.

No estàs sola

A l'embaràs les hormones estan revolucionades, tot ens afecta moltíssim i no ens trobem compreses. Acudir a classes de ioga per a la mare t'ajudarà, a més de tots els punts esmentats anteriorment, a crear llaços amb altres futures mares, intercanviar experiències, trobar similituds i, així, sentir-te millor. És part d'un camí que podeu recórrer amb aquesta companyia de persones que potser arribin a ser amigues i hi són passant pel mateix. Com sabeu comptem amb un grup de whatsapp format per alumnes i professores, de tal manera que us sentiu recolzades 24h, sempre que ho necessiteu.

Us volem recordar que abans de començar qualsevol activitat l'ideal seria acudir al vostre metge i consultar. D'altra banda, hi ha certs tipus de ioga, com els que es fan a altes temperatures o les classes en què la intensitat és molt alta, que no estan recomanats per a embarassades. Si podeu, el millor és acudir a una classe de ioga per a embarassades, els exercicis estaran dirigits a les vostres necessitats. Contacta amb nosaltres i descobreix el món del ioga, no te'n penediràs!

També et pot interessar

caCA